Οι Τεχνικές Προπαγάνδας των Τρομοκάναλων

Οι Τεχνικές Προπαγάνδας των Τρομοκάναλων
27 Μαρ 2020

του Ιωάννου Α. Ιωάννη

Τα μικρά ψεματάκια δεν γίνονται πιστευτά, γιατί είναι συνηθισμένα. Ένα μεγάλο ψέμα όμως, όταν επαναλαμβάνεται διαρκώς και με τα κατάλληλα μέσα, γίνεται πιστευτό, γιατί κανείς δεν θα μπορούσε να φανταστεί ότι κάτι τέτοιο δεν είναι αλήθεια.

Τα τρομοκάναλα της ΚορωνοϊοΧούντας Μητσοτάκη επιδίδονται ολημερίς σε ρεσιτάλ γκεμπελισμού. Η μανία τους να μας πείσουν, για την ορθότητα των αυταρχικών μέτρων της κυβέρνησης, επιστρατεύει κάθε μέσο πλάνης και προπαγάνδας εις βάρος ημών, των παθητικών δεκτών. Οι πομποί του συστήματος δεν διστάζουν να παρουσιάσουν στα “δελτία πανικού” μία ψεύτικη πολλές φορές εικόνα –δικής τους κατασκευής- για να χειραγωγήσουν την στάση των πολιτών απέναντι στην κυβέρνηση.

Οι δημοσιογράφοι, κρατώντας τους τροχούς της προπαγάνδας σε συνεχή κίνηση, χαλκεύουν τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων, για να παρουσιάσουν στο ζαλισμένο κοπάδι των τηλεθεατών την εικόνα που αυτοί επιθυμούν. Έτσι, οι Έλληνες σε ποσοστό 88,1% (δημοσκόπηση της Opinion Poll για το Mega) εμφανίζονται θετικοί και ευγνώμονες για τον εγκλεισμό τους, μεταμορφώνοντας τον γουρλομάτη Δεσμοφύλακα σε Κορωνοϊοφάγο Μεσσία. Η δημοσκόπηση δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Διαφορετικά τα πράγματα θα ήταν πολύ σοβαρά, καθώς θα ζούσαμε ήδη ένα μοτίβο μαζικού συνδρόμου της Στοκχόλμης.

Όπως εύστοχα αναφέρει και η δημοσιογράφος Αφροδίτη Σκαρώνη, στο ΣΚΑΙ είναι τόσο μεγάλη η ανησυχία τους, μη τυχόν και πέσουν τα ποσοστά της Κυβέρνησης, που βγαίνουν στους έρημους δρόμους (για τους δημοσιογράφους δεν ισχύει η απαγόρευση άσκοπων μετακινήσεων… έχουν ειδική άδεια βλέπετε) και ρωτάνε τους πολίτες (όσους κυκλοφορούν δηλαδή), πως βλέπουν τα μέτρα που έλαβε η Κυβέρνηση, αν πρέπει να τα κάνει αυστηρότερα και αν ήταν σωστή η απόφαση να κλείσουν οι Εκκλησίες.

Ακόμα και οι ερωτήσεις είναι πάντα προμελετημένες και όσοι από τους πολίτες απαντούν αρνητικά, κόβονται στο μοντάζ (σιγά το νέο θα μου πείτε). Αλλά και το σπικάζ, δηλαδή η περιγραφή και ο σχολιασμός του γεγονότος, δίνεται από τον ρεπόρτερ σε αριστοτεχνικά δραματικό τόνο, με σκοπό να δηλητηριάσει του τηλεθεατές με τοξικά συναισθήματα πανικού. Στο ίδιο μοτίβο δράματος και ο παρουσιαστής του δελτίου Κορωνοϊοτρέλας.

Παρόμοια τακτική χρησιμοποιείται και στις εκπομπές των τρομοκάναλων. Οι καλεσμένοι, που πλαισιώνουν τα πάνελ, είναι διαλεγμένοι. Οι περισσότεροι είναι εκ των προτέρων φιλοκυβερνητικοί και όσες αντίθετες φωνές παρίστανται, φροντίζουν οι δημοσιογραφίσκοι να μην ακουστούν. Έτσι οποιοσδήποτε έχει αντίθετη άποψη για τους χειρισμούς της κυβέρνησης αλλά και τον κορωνοϊό, παίρνει τον λόγο όταν θα κοντεύει το απαραίτητο break για διαφημίσεις, ούτως ώστε να τον κόβουν χωρίς να μπορεί να ολοκληρώσει την τοποθέτησή του.

Γνωστές πρακτικές προπαγάνδας στους δημοσιογραφικούς κύκλους, αλλά άγνωστες στο ευρύ κοινό. Kι άλλα ΜΜΕ το κάνουν, απλά οι εν Ελλάδι δημοσιογράφοι το έχουν τερματίσει!

Και η προπαγάνδα ζει και βασιλεύει!

share

patriotes

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *